ج-خانم شبنم

با سلام
این روش یکی از بهترین روشهای جستجو با استفاده از Query است

Query1.Active:=FALSE;
Query1.SQL.Clear;
Query1.SQL.Add('SELECT * ');
Query1.SQL.Add('FROM Table1');
Query1.SQL.Add('WHERE (family LIKE ''%'+ EDIT1.TEXT+'%'') ');
Query1.ExecSQL;
Query1.Active:=TRUE;

این دستور تمام افرادی که فامیلی آنها برابر مقدار Edit1.text است را نمایش میدهد.بهتر است که این کد را در رویداد Onchange ادیت باکس خود بنویسید.
اگه سوال ذیگری هست در جوابگویی حاضرم

نظرات 82 + ارسال نظر
سلام شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:11 ب.ظ http://www.barnamenevis.org

دوست عزیز روشی که نوشتی خیلی عالیه ولی اگه از parameter استفاده کنی امنیت نرم افزارت خیلی میره بالا
به این صورتی که شما استفاده کردی خیلی راحت با SQL Injection میشه یک حال اساسی به دیتابیست داد.

بله درسته من اینو فقط به عنوان مثال و نمونه مطرح کردم وگرنه طبق صحبت شما با یه تزریق ساده کد میشه به دیتابیس دسترسی پیدا کرد . از توجهتون ممنونم.
موفق باشید

مرتضی پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام
من یک کامپوننت میخوام برای ساختن caller ID خواهشن کمکم کنید لازم دارم ممنون میشم

شما میتونید از Kdtele یا ExceleTel استفاده کنید.که هر دوی اونا در مجموعه دلفی مجیک ۲۰۰۶ موجودند

بهروز دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:47 ب.ظ

سلام بابی جون -
در دیاری که در آن نیست کسی یار کسی
کاش خدایا نیفتد به کسی کار کسی

بهروز جان سلام
ممنون از لطفت . امیدوارم که موفق و پیروز باشی

حسین پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 04:28 ب.ظ

خواهش می کنم کمکم کنید
چطور می شود از طزیق دلفی یه برنامه نوشت که وقتی کسی با تلفن به شما زنگ زد بشه از طریق مودم یک پیام را برای اون پخش کرد

شما میتونید از برنامه هی مختلفی که در این زمینه هست استفاده کنید مانند :
Kdtele - Async Pro - Exceletele
موفق باشید

آشنای دلفی یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 05:02 ق.ظ

یکی به من بگه هین فایل با پسوند rar رو با چی باز کنم ؟؟؟

با برنامه WinRar بازش کنید

همایون چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:52 ق.ظ

ممنون از راهنمای شما در را بطه با winrar
البته پیدا کردنش تو اینترنت با این فیلترینگ مزاحم یکمی سخت بود ولی بالاخره پیدا شد
یک سوال دیگه از حضورتون
آیا با تیک زدن sql تو نرم افزار InstallShield دلفی در قسمت odbc آن ، برنامه ای که با table های sql در دلفی نوشتیم و طبق مقاله شما نیز آن را ارتباط دادیم در کامپیوتر های دیگر که نه دلفی دارد نه sql کار می کند ؟
اگه همین تیک مشکل را حل می کند که هیچ وگرنه از راهنمایی ارزنده شما تشکر می کنم

خواهش میکنم . بله کافیه و شما میتونید قبل از تحویل دادن برنامه روی سیستم خودتون چک کنید و صحت برنامه رو مطمئن بشید

مجید دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:25 ق.ظ http://mcmajid.blogfa.com

استفاده کامل و صحیح دیتابیسها را در delphi طی یک مقاله آموزشی به ما بدهید (لطفا)

در آدرس زیر مقاله آموزشی ارتباط دلفی با SQL Server 2000 رو گذاشتم میتونید استفاده کنید .
http://www.Delphi-Magic.com/source.php
موفق باشید

حمید دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:33 ب.ظ

سلام
من یه تب کنترل رایت تو لفت نیاز دارم
ممنون میشم کمکم کنین

سلام
راستش من توی کامپوننت ها تا بحال به این قضیه توجه نکرده بودم . سعی میکنم در کامپوننت هایی که در این زمینه هستند بررسی کنم و ببینم آیا خاصیت راست چین رو پشتیبانی میکنند یا نه . جواب رو هم به شما میل خواهم زد
موفق باشید

Mohammad شنبه 2 دی‌ماه سال 1385 ساعت 09:33 ق.ظ

لطفا امکاناتی برای ویرایش اطلاعات کاربران قرار دهید مثلا تغییر کلمه عبور که به طور خودکار خود سایت تولید می کند. متشکرم.

به روی چشم . از یادآوری شما ممنونم.حتما تا چند روز آینده این کار را خواهم کرد.
موفق باشید

شمه یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:29 ق.ظ

سلام
من دنبال ان cd که در داخلش kdtele را دارد می خواستم
و یک سوال هم داشتم و ان هم اینکه ما ۳ تا سیستم داریم ایا میتوانیم روی ۳ سیستم نصبش کرد یا نه؟
یا تعداد سیستمهای بیشتر؟

سلام
اگه منظورتون سی دی Delphi-Magic 2006 هستش که میتونید از آدرس زیر اقدام به خرید و سفارش اون بکنید :
http://www.Delphi-Magic.com/kharid.php
و برای نصب هم هیچ محدودیت زمانی نداره و روی هر تعداد سیستم که بخواهید میتونید نصب کنید . به تعداد سیستمهای مورد نیاز برای شما کد فعالساز ارسال خواهد شد
موفق باشید

luckyluck یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:30 ق.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
من یه سوال از شما دارم و اونم اینکه چطوری میشه activex yahoo رو تو دلفی مونت کرد.
ممنون میشم اگه راهنمائیم کنید.
در یه انتقاد کوچولو هم داشتم که فکر نمیکنید قیمت cd ها کمی گرون باشه !!!!!!!
با تشکر Lucky luck

سلام
۱-شما میتونید در دلفی با رفتن به مسیر زیر هر نوع اکتیو-ایکس یا دی ال ال رو در برنامه استفاده کنید :
Project -> Import Type Library
اگه اون اکتیو ایکس رو که میخواهید در لیست حاضر موجود نبود بازدن دگمه Add میتونید به مسیر اون رفته و کامپوننت مورد نظر رو نصب کنید

۲-اتفاقا تا چند روز آینده تصمیم دارم در مجموعه های موجود و قیمت اونا تجدید نظر کنم . البته قیمت ها (با توجه به قیمت اصلی کامپوننت های شرکت سازنده و دیگر سایتهای فارسی) بالا نیست . به هر حال اگه تمایل به سفارش دارید حتما به سایت سر بزنید
موفق باشید

عادل سرلک دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:18 ب.ظ

با سلام
اطلاعاتی راجع به دلفی ۲۰۰۷ میخواهم .
با تشکر .

سلام
متاسفانه منم اطلاعی ندارم . دلفی ۲۰۰۷ تازه اومده ؟؟
اگه منظورتون دلفی ۲۰۰۶ که میتونید از سایت برنامه نویس اطلاعات مفیدی کسب کنید
موفق باشید

محمد جمعه 22 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:34 ب.ظ

با سلام یه سوال داشتم:
آیا با استفاده از توابع API میشه پروژه رو بطور کامل بست همانند دستور application.terminate که برنامه رو بطور کامل از حافظه خارج می کنه؟

سلام
میتونید از دستور Halt استفاده نمایید
موفق باشید

arash سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 01:02 ب.ظ

salam dost gerami
aghar bekhahem dar delphi az db grid va atelaat an dar excell gozaresh begerm che goneh ast
khoda hafez

سلام
شما میتونید از کامپوننت هایی که در این زمینه موجود هست استفاده کنید مانند :

EMS Excele Report

موفق باشید

بهنام جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:35 ق.ظ

با سلام
آقا بابک اگه میشه لطف بکنید وآدرس ایمیلتونو هم بزارید
ممنون

سلام
خواهش میکنم
آدرس ای - میل من :

info@Delphi-magic.com

babak869@gmail.com

delphi.magic@gmail.com

موفق باشید

پژمان جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:35 ب.ظ

با عرض سلام.من از دلفی ۷ استفاده می کنم.که پس از نصب برنامه installshield10.5 در انتهای مرحله نصب (bde) نسخه دلفی را شناسائی نمیکند.در نتیجه امکان ساختن نصب برای برنامه دلفی را ندارم

از اعتماد شما سپاسگزارم . خواهش میکنم
این مشکل از نسخه دلفی شماست . اگه از نسخه
Enterprise
استفاده کنید اونو میشناسه و
DBE
رو شناسایی میکنه . البته چیز مهمی نیست . ولی اگه در برنامه از دیتابیس پارادوکس استفاده میکنید برای نصب اون در سیستم کاربر نیاز به نصب
BDE
دارید . پس برای این منظور نسخه ای رو که گفتم نصب کنید
موفق باشید

حسن دهقانی چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:12 ب.ظ

سلام دوست عزیز
چگونه می توان به یک فایل exe کد برنامه ای را تزریق کرد که ابتدا کد برنامه ما اجرا شود
اگر ممکن است جواب من را برایم به آدرس زیر ایمیل کنید:
delphi_kavoshkar@yahoo.com
متشکرم

سلام جناب دهقانی عزیز
خوب هستید؟ چه خبر؟حالی از ما نمیپرسی؟
من تو این زمینه چندان آشنایی ندارم و این به بحث Code Injection ‌مربوط میشه . در سایت برنامه نویس بچه هایی هستند که در این زمینه آشنایی دارند مثل آقای محمد خورسندی و محمود غیبی !!! . اگه خواستی واسه ت میپرسم جوابشو بهت میل میکنم
موفق باشی

حسین سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:32 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید. از بابت مقاله آموزش Installshield از شما ممنونم. ولی
وقتی برنامه نصب رو می سازم، برنامه به طور کامل نصب می شه. ولی موقع
اجرا پیام زیر رو می ده:
The application failed to initialize properly(0xc0000135).Click OK terminate the application.
به نظر شما اشکال کار من کجاست؟

سلام
این مشکل ممکنه از خیلی چیزا باشه . لطفا بیشتر توضیح بدید آیا از رجیستری استفاده کردید؟ از دیتابیس چی؟ از اکتیوایکس یا دی ال ال خاصی استفاده کردید؟
موفق باشید

امین چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:35 ق.ظ

با سلام
برای گزارش گیری با استفاده از rave report اگر در برنامه فرمی باشد و بخواهیم مقادیری را که کاربر در فرم وارد کرده چاپ کنیم باید چی کار کنیم ؟ به طور کلی با فرستادن پارامتر به rave report مشکل دارم.

سلام
متاسفانه در این زمینه اطلاعاتی ندارم .چون با این کامپوننت کار نکردم.ببخشید
موفق باشید

raha پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:07 ق.ظ

سلام
لطفا قیمت magic source code2006 را هم بنویسید
ممنون

سلام
قیمت این مجموعه ۱۰۰۰۰ تومان است و این مجموعه در ۱ سی دی برای ارایه به برنامه نویسان عزیز آماده شده است
موفق باشید

عباس قربانی یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 01:26 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید، یک سوال داشتم:
وقتی یک پنجره (فرم) در دلفی باز است، چگونه میتوان با زدن دکمه اسکیپ آنرا بست؟ ممنونم.

سلام متشکرم
از این کد استفاده نمایید

procedure TForm1.FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if key = #27 then form1.Close;
end;

و فراموش نکنید که خاصیت Key Previw فرم رو True کنید

موفق باشید

سهراب زاده پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:46 ق.ظ

با سلام وخسته نباشید خدمت شما.
من خیلی دنبال کراک fast report بودم اما نتونستم پیداش کنم اگه راهنمائیم کنید ازتون ممنون میشم.
با تشک سهراب زاده

سلام
در مجموعه دلفی مجیک ۲۰۰۶ آخرین نسخه این کامپوننت بصورت فول سورس وجود دارد . در صورت تمایل میتوانید ازاین ابزار و ده ها کامپوننت بی نظیر دیگر بهره مند شوید
موفق باشید

فاطمه جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:24 ب.ظ

سلام .
چطور میتوانم یک فیلد جدید برای dbLookupComboboxایجاد کنم و ارتباط ان را با بانک اطلاعاتی برقرار کنم .ممنون میشم اگه جواب بدید.

سلام
شما میتونید از نمونه هایی که در بخش سورس سایت گذاشتم استفاده نمایید

http://www.Delphi-Magic.com/source.php

موفق باشید

م.ا. جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:50 ب.ظ

اول سلام و احترام
دوم ابراز خوشحالی...!
سوم سوالات :
۱.آیا در دلفی ۲۰۰۶ برنامه های غیر دات نت هم میشود نوشت؟!
۲.(مهم برای من!) آیا کامپونتی چیزی در دلفی سراغ دارید که با استفاده از آن در برنامه بتوان فایل های اچ تی ام ال (و احیانا
ورد پی دی اف و...) را در برنامه نمایش داد(در واقع یک مرورگر)

سلام و تشکر از شما
بله براحتی میتونید در دلفی ۲۰۰۶ برنامه های Windows Application بنویسید
برای نمایش فایلهای اچ تی ام ال از عنصر TWebBrowser و برای نمایش فایلهای پی دی اف از اکتیوایکس Adobe Acrobat استفاده نمایید
موفق باشید

امیر جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:18 ب.ظ

سلام ... با تشکر از سایت بسیار زیبا و آموزنده شما ... می خواستم بدونم آیا Magic E-Book 2006 و آموزش های اون به فارسی هست یا انگلیسی و اینکه این آموزش در کجا و کدوم شرکت یا توسط چه شخصی آموزش و تهیه شده ؟ باز هم از سایت زیبا و اموزنده شما با این ظاهر زیباش تشکر می کنم .
با تشکر ..

سلام
خیر اکثر این کتابها انگلیسی هستند و توسط شرکتهای معتبر تهیه و توزیع کتابهای آموزشی الکترونیکی مانند Sams , Ponio , Salina تهیه شده .ولی کتابهای فارسی هم در این مجموعه هست
از لطف شما ممنونم

قلمراد یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:57 ق.ظ

خیلی کثیفی
ها!

از لطف بینهایت شما سپاسگزارم
خداوند شما را به راه راست هدایت نماید
آمین!!!

م.ا. سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:31 ق.ظ

باسلام و تشکر
۱.بینید بنده می خواهم فایل اچ.تی.ام.ال. را در درون خود برنامه یعنی نتیجه کار در یک memo یا RichEdit نمایش داده شود و نه در یک صفحهIE.
با TWebBrowser نتیجه در یک صفحهIE نمایش می شود
خلا صه با همین TWebBrowser یا کنترلی دیگر یا اکتیو ایکسی چیزی...!
۲.چگونگی تراز محتویات TTreeView از راست ؟

سلام
ببینید تمام صفحاتی که شما در ویندوز استفاده میکنید حتی My Computer ‌هم از عنصر TWebBrowser استفاده میکنه پس نباید انتطار داشت که بتونید از داخل یه محیط بسته چیزی فراتر از اونو انتظار داشته باشید.
ولی اگه بخواهید میتونید کدهای Html ‌رو در Memo یا RichEdit ‌لود کنید اما برای نمایش و به اصطلاح تفسیر کدها نیاز به عنصر TWebBrowser دارید

۲-یه مثال در سایت هست میتونید بردارید

http://www.Delphi-Magic.com/source.php

موفق باشید

VAMPIRE سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:49 ق.ظ

به نام خدا
با سلام
لطفا اگر ممکن است محصولات خود را از طریق سایت پرداخت
به فروش بگزارید چون هم راحت تر است و هم مطمئن .

سلام
از لطف و توجه شما ممنونم
ان شاالله از اول سال آینده(۱۳۸۶) این امکان به سایت اضافه خواهد شد . در ضمن از طریق بانک پارسیان هم عزیزان قادر خواهند بود که مبلغ خرید رو بصورت انلاین از کارتهای شتاب بپردازند
موفق باشید

امیر چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:33 ق.ظ

سلام. می خواستم بدونم چطوری می شه یه کامپوننت در دلفی ۷ یا دلفی ۲۰۰۶ ساخت.یعنی خودمون درست کنیم.
ممنون.

سلام
چند مقاله در باره آموزش ساخت کامپوننت در دلفی در سایت برنامه نویس هست . میتونید از اونجا بردارید :
آدرس

http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=19

موفق باشید

ندا چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:46 ق.ظ

یک پروژه دلفی وsqlserverدارم وباbde کارمی کنم توی دستورحذف به مشکل برخوردم حذفوانجام می ده ولی با این
error(creating cursor handle در ضمن عمل حذفو باquery انجام میدم.

سلام
لطفا دستورتون رو بنویسید تا بررسی / اصلاح کنم
موفق باشید

ندا چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:50 ق.ظ

یک فرم کاربری برای ابندای پروژه مکانیزه می خواستم کد خودم امنیتش خیلی پایینه وحلقش هم مشکل داره اگه کمکم کنید واقعا ممنون می شم.

سلام
فرم کاربری پروژه مکانیزه چیه؟ منظورتون فرم نمایش دریافت نام کاربری و رمز عبوره؟
اگه میخواهید کدتون رو بزاری تا بررسی و اصلاح کنم. در غیر اینصورت با من تماس بگیرید تا یه نمونه ساده برای شما بفرستم

info@Delphi-Magic.com

موفق باشید

یحیی چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام
سایت خیلی خوبی داری بهت تبریک می گم
چی جوری میشه تو دلفی بدون استفاده از Rave report و فقط با یک فایل EXE یک گزارش مثلا موجودی انبار رو پرینت گرفت؟
متشکرم

سلام
متشکرم
منظورتون رو متوجه نمیشم . بدون ابزار گزارشگیری که نمیشه گزارش ساخت ؟!
ولی شما در دلفی زمانی که برنامه نویسی میکنید از کامپوننتهای گزارشگیری در برنامه استفاده میکنید اما در نهایت شما فقط یه فایل اجرایی خواهید داشت که تمامی مراحل و ابزارهایگزارشگیری در دل فایل شما نهفته هستند.
اگه جوابتون این نیست لطفا در مورد سوالتون بیشتر توضیح بدید
موفق باشید

مرتضی احمدی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:02 ق.ظ

سلام من یک فرم میخوام که مثل این صفحه ای که طراحی کرده اید با دلفی طراحی شده باشه شما میتونید برام درست کنید هزینه اون را تقبل میکنم البته فقط قسمت سمت چپ صفحه نه به این گستردگی

سلام
از طریق ای میل زیر لطفا در تماس باشید

info@Delphi-Magic.com

موفق باشید

م.ا پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام!
یک سری سوال، لطفا:
1.چگونه میشود،وقتی کاربر بین زبانها در Lanuage Bar ،سوئچ میکند،مطّلع شد؟

2.چگونه میشود،از فشردن کلید و به ویژه کلیدهای ترکیبی خاصی اطلاع پیدا کرد و آن را
به کنترل مورد نظر فرستاد؟

3.چطوری میشود فشردن کلیدهای ترکیبی مثل Ctrl+S را برای کنترل خاصی مثل...,TWebBrowser,TMemo شبیه سازی کرد؟

4.کامپوننتی ، چیزی، سراغ ندارین که مثل برنامۀ لغتنامۀ دهخدا وامثال آن،
بدون نیاز به تنظیمات Win و فارسی کردن آن ،بشود همه جا فارسی نوشت ؟

5 .چطوری میشود از طریق برنامه، تنظیمات مربوط به فارسی کردن Win را انجام داد؟

6.چگونه میتوان یک فرم always on top داشت؟

۷.چگونه میتوان فایلهایی مثل HTML را در یک فایل Resource یا در فایل exe ی برنامه گذاشت که فقط با برنامه بتوان آنها را دید؟

در ضمن مشکلات قبلی همه حل شد.
خیلی ممنون

سام
۱-۲-۳-تمامی این کار ها با استفاه از توابع API ویندوز امکان پذیر است . شما برنامه ای شبیه به Hook ‌کردن کیبورد میخواهید که در مثالهای دلفی در شاخه نصب اون هست میتونید مطالع نمایید

۴-از کامپوننت TNT Unicode استفاده نمایید

۵-در سایت برنامه نویس چند نفر از دوستان این کار رو انجام دادند . در بخش مباحث دلفی میتونید برنامه رو دریافت نمایید

www.Barnamenevis.org

6-روی فرم برنامه کلیک کرده و از پنجره Object Inspector ‌خاصیت فرم رو به Always OnTop تغییر بدید

۷-در خود مثالهای دلفی یه نمونه کامل کار با ریسورس ها هست لطفا مطالعه بفرمایید.در قسمت دانلود سایت هم یه نمونه دیگه گذاشتم میتونید بردارید

http://www.Delphi-Magic.com/source.php

موفق باشید

ناصر صادقی دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:30 ق.ظ

با سلام
من مطلبی راجع به fast report در سایت شما خواندم
لطفا توضیحاتی درباره ی کار با این نرم افزار و اموزش ان
را به من ارائه دهید .
ضمنا من این نرم افزار را از کدام سایت دانلود کنم , ادرس سایت ان را هم می خواهم
با تشکر فراوان
ناصر صادقی

سلام
تا چند روز آینده ای-بوک آموزشی و جامع این نرم افزار قدرتمند آماده خواهد شد
برای دریاقت نسخه نمایشی این کامپوننت لطفا به آدرس زیر مراجعه نمایید

http://www.Fast-Report.com

موفق باشید

محسن پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام
من برناه با دلفی نوشتم و آن را در شبکه کپی کردم و شاخه آنرا شییر کردم برنامه اجرا میشود ولی دیتا بیس را اشکا ل میگیرد البته سرور ویندوز ۲۰۰۰می باشد درایور هم جت ایدیو ۴ هست لطفا راهنمایی کنید

سلام
شما دیتابیبس رو چطور آدرس دهی کردی؟ با نام سرور یا آی پی سرور؟
در ضمن بسته به شبکه شما هم داره . ارتباطی به نسخه ویندوز سرور شما هم نداره . باید دیتابیس رو درست آدرس دهی نمایید .
برای شبکه های VPN یا Virtual Private Network یه کم کار مشکل تره
لطفا در مورد سوالتون بیشتر توضیح بدید
موفق باشید

ناصر صادقی یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:07 ق.ظ

با سلام
من نسخه ی کامل و کاربردی نرم افزارfast report را چگونه تهیه کنم

سلام
شما میتونید نسخه قانونی این کامپوننت رو از آدرس زیر سفارش بدید

http://www.Delphi-Magic.com/fast-report.php

این نسخه بنام شما ثبت خواهد شد و شما اجازه فروش و واگذاری به غیر را نخواهید داشت . ظرف مدت ۱۴ روز کاری هم از طریق پست به شما تحویل خواهد شد

موفق باشید

سیدهاشم بنی هاشم سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:04 ق.ظ

سلام
سال نو مبارک
خیلی دوست دارم زبان دلفی را یاد بگیرم
زبانهای فاکس پرو - سی - ویژال بیسیک را بلدم. شبکه ، ویندوز ۲۰۰۳سرور و تنظیمات آن را بلدم، متاسفانه هر چه از برنامه نویسهای حرفه ای سوال می کنم تا یاد بگیرم متاسفانه شیوه کاری و برنامه نویسی را آموزش نمی دهند و نمی گویند. من به علت شغل کاری که دارم مجبورم این زبان را یاد گرفته و نحوه ارتباط برقرار کردن با اسکیوال سرور و ... را بدانم و برنامه حرفه ای بنویسم . سی دی آموزشی دلفی برای شرکت نوین را خریداری نمودم که متاسفانه شیوه آموزشی و شروع آغاز به کار آن خیلی خیلی گنگ بوده و برای کسی که سالها با دلفی بصورت آماتور کار کرده و می خواهد دانش خود را بیفزاید مفید می باشد. خواهشمند است اگر سی دی مناسبی از مقدمات تا حرفه ای دارید معرفی نمائید. یا مرا در مراحل نوشتن یک برنامه ساده یاری نمائید. مانند
یک برنامه مانند ماشین حساب که ۲ عدد را گرفته با هم جمع نماید و درون بانک اطلاعاتی اسکیوال سرور جای دهد بگونه ای که این عمل تحت شبکه بوده و همزمان ۵ رایانه این عمل را انجام دهد.
فکر می کنم اگر این قطعه برنامه را برایم بنویسید با توضیحات کامل و خط به خط و با توجه به این که چنیدین برنامه به زبانهای دیگر نوشتم می توانم براحتی معادل دستوری آن را در دلفی بیابم و استارت خوبی برای دلفی من باشد.
با تشکر

سلام
سال نو شما هم ان شاالله مبارک باشه
ببینید برنامه نویسی به هر زبانی که باشی یه استارت اولیه میخواد که باید توسط خود شما باشه و کسی نمیتونه در ابتدای امر شما رو جلو ببره . یعنی باید عشق به یادگیری در شما بصورت خودجوش بوجود بیاد . یه کم که با محیط دلفی کار کنید و با توجه به اینکه شما زبانهای دیگه مثل سی و وی بی رو کار کردید برای شما دلفی چندان مشکل نخواهد بود چون پایه و سیستم برنامه نویسی و کدنویسی رومیدونید فقط کافیه که با دستورات اصلی و سینتکس های دلفی آشنا بشید.

من هم تا اونجایی که بتونم راهنماییتون میکنم .
برای آموزش دلفی هم یه مجموعه داریم که در حال تهیه است که در ۱۰ سی دی قراره ارایه بشه البته فکر میکنم تا پاییز کارش طول بکشه .ولی شما میتونید از سایتهای فارسی و انگلیسی آموزش دلفی استفاده کنید .یا در سایت برنامه نویس عضو بشید و سوالات و مشکلاتتون رو مطرح کنید و سریعا به جواب برسید

برای نمونه ماشین حساب هم یه نمونه حرفه ای در سایت دوست خوبم جناب آقای سالار خلیل زاده هست میتونید دریافت کنید

http://www.SalarSoft.somee.com

موفق باشید

علی شاهسونی چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:47 ب.ظ

با سلام
من می خواستم از شما خواهش کنم که یه کتاب یا یه سی دی یا هر چیزی که من بتونم با هاش برنامه حسابداری فروشگاه بنوسیم برام پیدا کنید وهزینه اش هر چقدر باشه متقبل می شوم من تحصیلاتم هم دیپلم کامپیوتر هست و استعداد خوبی هم در این زمینه دارم اما باید کلید کار دستم بیاد راستش یه سوپر مارکت کوچک هم دارم وبراش برنامه حسابداری خریدم هر موقع که مشکلی پیش می یاد باید زنگ بزنم به مهندس اون وقت بعد یه ماه یا هروقت که دلش خواست بی کار شد برام درست میکنه اما برنامه خیلی خوبی هست واسه برنامه خدا شاهد۰۰۰/۲۰۰هزارتومان پول دادم اما دوست دارم که خودم برنامه رو درست کنم اگر این کارو برام کنید ممنون میشم راستی اینم میدونم که خیلی مشکل اما خواستن توانستن

محسن یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:32 ب.ظ

باسلام خدمت آقای احدی
چطوری میشه از یک منبع dll یا منبع هایی که پسوندشون .res است استفاده کرد؟
باتشکر

سلام
در مثالهای دلفی در پوشه نصب اون مثالی در باره استفاده از فایلهای کتابخانه ای و ریسورسها هست میتونید استفاده نمایید
اگه مشکلتون پابرجاست بفرمایید تا بیشتر توضیح بدم

موفق باشید

ساسان شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:14 ب.ظ

سلام
سایت خوبی دارید موفق باشید.
گویا این کالکشن دات نت دلفی ۲۰۰۶ در قسمت کاموننت وان و بانک اطلاعاتی مشکل دارد. نظرتون چیه؟

سلام
تمامی مجموعه ها تست شده اند و کاملا سالم هستند . شاید نسخه شما مشکلی پیدا کزده یا اینکه دی وی دی شما خش برداشته . به هر حال اگه مشکلی دارید تا یه نسخه دیگه برای شما ارسال کنم

موفق باشید

سعید نعیمی پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:07 ب.ظ

با سلام.
من هر کاری کردم نتونستم با DBisam یه عکس jpg رو Blob کنم . شما یه مثالی داشتید با بلوب کردن با اکسس . میشه این مثال رو با DBisam بنویسید؟
ممنون .

سلام
بله حتما . در اولین فرصت همین کار را خواهم کرد و نمونه رو در سایت آپلود خواهم کرد
از توجه شما سپاسگزارم
موفق باشید

ARASH جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:51 ب.ظ

سلام،
یه برنامه می خوام
که یک فرم رو روی دسک تاپ نشون بده نشون بده ولی در
Taskbar آیکونی نداشته باشد.
و بعد اون برنامه موقع استارت ویندوز بطور اتو ماتیک باز بشود.
باتشکر فراوان...

سلام
شما میتونید از نمونه برنامه ای که در بخش دریافت سورس سایت گذاشتم استفاده کنید . با استفاده از این برنامه میتونید تسک برنامه رو از بین ببرید تا در تسک بار برنامه شما نمایش داده نشه.

اسم برنامه هم Kill Task هستش

موفق باشید

احمد شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:59 ب.ظ

با سلام
آقای بابک احدی به خاطر داشتن چنین سایت پر محتوا و گیرا
از شما تشکر می کنم.
ضمنا یک سئوال دارم ! برای نوشتن برنامه های تحت شبکه به زبان دلفی بنده باید از کجا شروع کنم.

سلام
خواهش میکنم . شما محبت دارید .
به نظر من بهترین راه استفاده از سایتها و فرومهای آموزشی هسش مثل سایت برنامه نویس یا پرشین فروم یا ...
یا اینکه در سایت www.Delphi-About.com عضو شید تا هر روز جدیدترین کدها و اخبار دلفی برای شما ایمیل شه .

ولی اگه بخواهید بصورت جدی در زمینه دات نت فعالیت کنید باید اطلاعات علمی خودتون رو در زمینه ویندوز و توابع API و مفاهیم شبکه و اینترنت بالا ببرید. کتابهای انگلیسی زیادی هم در این زمینه هست .
در مجموعه Magic E-Book 2007 هم چندین نمونه از این کتابها هست میتونید استفاده نمایید
اگه سوال یا مشکلی داشتید در حد توان در خدمت دوستان هستم

موفق باشید

احمد شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:04 ب.ظ

با سللام
آقای احدی از سایت پر محتوا و آموزشی شما بسیار تشکر می کنم.
می خواستم بنده را در نوشتن برنامه های تحت شبکه به زبان دلفی راهنمایی فرمائید که باید از کجا شروع کنم.
با تشکر

سلام
خواهش میکنم
فکر کنم در تاپیک قبلی جوابیه رو نوشتم اما بازم میگم :
برای کار با شبکه باید با مفاهیمی همچون شبکه های کامپیوتری و پروتکل های ارتباطی و انواع همبندی و نحوه تبادل اطلاعات در شبکه و ... کار با توابع API ویندوز و کامپونننتهای ایندی و ... آشنا باشید که از بحث توضیح در مقاله و .. خارجه .
شما برنامه نویسی رو شروع کنید . سعی میکنم در مواقع ضروری مشکلاتتون رو رفع اشکال کنم

موفق باشید

میثم دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:35 ق.ظ

با سلام و احترام
میخواستم بپرسم که delphi2007 کامپوننتهای ویستا رو داره اگر هم داره میشه توی xp از این کامپوننتها استفاده کرد و توی فرم نمایش بدیم.
آقای احدی یک سوال دیگه ای که داشتم این بود که منجدیدا برنامه هام رو با استفاده از adoquery و دستورات sql مینویسم و اصلا از db control استفاده نمیکنم و بعضی مواقع واسم مشکل پیش میاد میخواستم بپرسم که نمونه ای از پروژه رو چطوری براتون بفرستم که شما رفع اشکال کنید
با تشکر فراوان از شما

سلام
منظورتون از کامپوننتهای ویستا چیه؟
دلفی ۲۰۰۷ مختص نصب روی ویستا هستش (البته روی ایکس پی هم میشه نصب کرد ) و طبیعتا کامپوننتهای پیش فرض اون در ویستا هم قابل اجرا خواهند بود .

یه نمونه کم حجم و بدون فایل اجرایی رو برای من ای میل کنید تا در اسرع وقت بررسی کنم

info@Delphi-Magic.com

موفق باشید

سعید سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:52 ب.ظ

با سلام

در مورد کامپوننت kdtele یک سوال دارم و آن این است که چگونه می توانم بفهمم که طرف مقابل کی گوشی تلفن را برداشته است تا من در آن لحظه یک پیام صوتی پخش شود.

با تشکر

سلام
ببینید سیستم کامپوننتهای Tapi مشابه هم عمل میکنه .
زمانی که ارتباط تلفنی برقرار میشه یه فرکانس ارتباطی بین مبدا و مقصد ردوبدل میشه.و این وظیفه کامپوننته که تشخیص بده کی و چه زمانی ارتباط وصل یا قطع شده ( نه شما!!! ) .
اکثر کامپوننتها رویدادهای خاصی برای این لحظات و اتفاقات در نظر گرفتند . اگه به راهنمای اونا مراجعه کنید توضیحات مفصلی داده شده .
اگه مشکلتون رفع نشد بفرمایید تا بیشتر توضیح بدم

موفق باشید

حامد چشم به راه چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:46 ق.ظ

قیمت هاتون خیلی گرون هستند اگه میشه لطفا یکم ارزون ترشون کنید . همین دلفی 2006 بورلند قیمتش 6000 هزارتومان است ولی شما 1000
؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه میشه یکم قیمت پایینتر بیاید .
ممنون

سلام
بله شما صحیح میفرمایید . اما اونی که توی بازاره هم مشکل داره و هم تنها نسخه ۲۰۰۶ هستش در صورتی که در مجموعه BDS 2006 که در سایت هست علاوه بر آخرین آپدیتهای اون نسخه کامل دلفی ۷ بهمراه آپدیت و نسخه اینستالشیلد ۱۲ هم گنجانده شده .
در ضمن تا چند روز آینده این محصول از سایت حذف خواهد شد و دی وی دی Delphi Collectio 2007 که شامل تمامی نسخه های حرفه ای و بی نقص دلفی هستش با قیمت ۳۰ هزار اومان برای فروش در سایت قرار خواهد گرفت .
این مجموعه شامل برنامه های زیر است :


Delphi 6

Borland Delphi 6 Enterprise Edition
Borland Delphi 6 RTL1 Update
Borland Delphi 6 RTL2 Update
Borland Delphi 6 RTL3 Update

Delphi 7

Borland Delphi 7 Enterprise Edition
Borland Delphi 7.1 Update .Net Compiler

BDS 2006

Borland Delphi 2006 .NET Application
Borland Delphi 2006 Win32 Application
Borland C# 2006
Borland C++ Builder 2006

Start Team 2005
Referentia ® Learning System V2.6
Borland.Together.Architect.2006 for Eclipse windows
Borland Together 2006 for Eclipse_Linux
Enterprise Architect UML modeling tool

BDS 2006 Update 1
BDS 2006 Update 2
BDS2006HotfixRollup
Patch for BDS2006 and IE7

Code Gear Delphi 2007

Code Gear Delphi 2007 for Win32 Application
Code Gear Delphi 2007 for PHP

Code Gear Delphi 2007 for PHP Update 1

موفق باشید

amiroo پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:33 ق.ظ

سلام بابک جان
با ارزوی شادی و سرزندگی برای شما
بابک جان آیا کدی یا component برای گرفتن شماره سریال واقعی هارد دیسک داری که همه نوع هارد رو
پشتیبانی کنه
اگر بتوانی کمکم کنی ممنون می شوم
چون نیاز ضروری به آن دارم

سلام
متشکرم
شما میتونید از کدهایی که در اینترنت هست استفاده کنید . البته فکر میکنم روی همه هاردها مثل ساتا جواب نمیده .
کامپوننت خاصی مد نظرم نیست اما فکر میکنم کامپوننت MiTeC System Information Component Suite اطلاعات جامعی در باره مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری سیتم رو به شما میده . میتونید از اون استفاده نمایید

موفق باشید

الیاس شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:19 ب.ظ

با سلام
می خواستم بدونم در کالکشن هایی ارائه کردین سورس کد هایی در مورد سی کوئل و ارتباط با دلفی پیدا میشه بانک اطلاعاتی و سی کوئل با تشکر

سلام
بله در این مجموعه مثالهایی در باره ارتباط دلفی با SQL Server 2000 و نحوه ذخیره عکس و فایلهای صوتی و تصویری در بانک و ژشتیبان گیری و ریستور از بانک SQL Server 2000 هست
برای اطلاعات بیشتر میتونید نمونه اتوران مجموعه رو از آدس زیر دریافت نمایید

http://www.Delphi-Magic.com/magic-source-code.php

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد