سر آغاز

با سلام
امیدوارم که بتونم این وبلاگ رو هر روز پربار تر از روز قبل کنم.شما میتونید   بر نامه نویسی دلفی رو یاد بگیرید.من سعی می کنم جدید ترین کامپوننت ها و برنامه ها رو در اینجا قرار بدم تا شما بتونین استفاده کنین.
نظرات 167 + ارسال نظر
شبنم جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:38 ق.ظ

سلام
از مطالب جالب و کمیابی که در وبلاگتون گذاشتید ممنونم.
اگه میشه راجع به شیوه های جستجو در جداول کمی توضیح بدید.
مرسی
ش-م

ج-مدیر جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:47 ق.ظ

سلام
چندین روش برای جستجو وجود داره مثل
Table1.loocate('name',edit1.text,[lopartialkey]);
اما یه روش بهتر هست که در وبلاگ با توضیحات کامل قرار میدم

ٌٌٌصادق یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام
اگه ممکنه نحوه قرار دادن چک باکس در یک دی بی گرید رو نشون بدید.ممنون از سایت خوبتون

حسینی دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:52 ب.ظ

با سلام
لینک مربوطه به دان لود دفترچه تلفن صحیح نیست؟
در ضمن سورس اون رو می تونید بگذارید؟

ج-مدیر دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:54 ب.ظ

سلام
بله متاسفانه لینک اشکال داره ولی تا آخر هفته سعی می کنم اونو مجددا آپلود کنم.سورس اونو اگه خواستید به ای میلتون میفرستم.با من تماس بگیرید تا تقدیم کنم

Babak869@Gmail.com

مدیر دلفی سنتر پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:33 ب.ظ http://delphi-center.blogfa.com

هاست عالی برای آپ لود
www.ripway.com

ج-مدیر جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام

ممنونم دوست عزیز.متشکرم
اابته من در حال حاضر به دنبال دعوتنامه پرشین گیگ هستم تا برنامه ها رو اونجا آپلود کنم.

سعید-ع جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 04:53 ب.ظ http://saeed_mw63@yahoo.com

سلام
من میخواستم در دلفی ۶ تلفن داشته باشم
اگر ممکنه کامپوننت اونو برام بزارین
ممنون میشم
خداحافظ

ج-مدیر شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:10 ق.ظ

سعید عزیز
برای استفاده از امکانات تلفن در دلفی از برنامه Kdtele میتونی
استفاده کنی.من اونو تا چند روز آینده آپلود میکنم تا بتونی استفاده کنی.
موفق باشید بابک

ج-مدیر شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:16 ق.ظ

اینم لینک برنامه .البته پولی هستش.من سورس کامل اونرو در وبلاگ میزارم

http://www.kaed.com/kdtele3.zip

حسین شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:18 ب.ظ

سلام
امیدوارم که حالتون خوب باشه اگه امکان داره سورس برنامه دفترچه تلفن رو توی سایت بذارید به خصوص کامپوننت های اون
راستش برنامه قشنگی بود بهتون تبریک میگم

ج-مدیر شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:31 ب.ظ

ممنونم از محبتتون حسین آقای عزیز
روی چشم.حتما سورس اونرو در سایت میزارم.ولی خودتون زحمت بکشید کامپوننت اونو از سایتش دانلود کنید.اینم آدرسش
http://www.almdev.com

چون !!!!!!No Warez Activity

سهیل چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام .
اول بگم که چیزایی که می نویسم به هیچ عنوان برای ناراحت کردن شما نیست ، من فقط نظرم رو می گم .
برنامه دفترچه تلفن شما رو Download کردم و باید بگم که این برنامه خیلی خیلی ابتدایی هستش و برای کار کردن شما اصلا تبلیغ خوبی نیست . پیشنهاد می کنم که اون رو کاملتر کنید و بعد روی سایتتون بگذارید .
شما بیشتر به ظاهر برنامه توجه کردید تا اون کارهایی که باید برنامه شما انجام بده . ببینید ، یک برنامه هرقدر هم که کوچک باشه باید کامل و تا حد امکان بدون نقص باشه .
1-در قسمت جستجو ، DBGrid به کاررفته ReadOnly نشده ، در نتیجه کاربر می تونه دیتا ها رو از اونجا دستکاری کنه و عملا لزوم وجود بخش ورودی داده ها از بین میره .
2-در قسمت چاپ ، شما فقط از فرم Print می گیرید و این کار کاملا و به شدت غلط هست . شما باید دیتا رو بر اساس اون چیزی که کاربر می خواد چاپ کنید و باید در محیطی مثل QuickReport یا Rave یا ... اون رو طراحی کنید و از Table ها دیتاها رو بخونید .
3-استفاده از یک کامپوننت Skin کمک زیادی به زیبایی برنامه می کنه ولی زیبایی برنامه به نظر من در User Friendly بودن اون هست که این برنامه فاقد این مورد هست .
4-در صفحه جستجو ، زبان صفحه کلید به خوبی هنگام استفاده از Edit ها عوض می شه اما کرسر به سمت راست یا چپ هدایت نمی شه .
5-هنگامی که دیتای جدید داره وارد می شه ، با فشردن کلید ذخیره اطلاعات ، بهتره که Edit های موجود روی صفحه Clear شده ActiveControl فرم روی Edit اولی تنظیم بشه .
6-از Interface برنامه خوشم اومد ، تا حالا ندیدمش ، اگر دوست داشتید دربارش توضیح بدید .
باز هم می گم که این چیزها رو برای خودتون گفتم ، لطفا ناراحت نشید .
موفق باشید .

ج-مدیر پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:21 ق.ظ

ممنون از سهیل عزیز
از اینکه در مورد برنامه نظر دادی ممنون.
منم لازمه که چند نکته رو یادآور بشم
من از ابتدا قصد گذاشتن امکان چاپ برای برنامه نداشتم و صرفا اونو به عنوان یک قسمت تزیینی در برنامه گذاشتم.
در مورد ReadOnly بودن DBGrid فراموش کرده بودم که اینکار رو بکنم نه اینکه بلد نباشم!!!
در مورد نکته چهارمی مه گفتی بیشتر توضیح بده.
در مورد اینکه این برنامه ابتدایی هست یا نه بگم که روشی که من برای جستجو در دیتابیس قرار دادم یکی از پیشرفته ترین و
کامل ترین روشهاست.دیگه بقیه برنامه چیزی نداره که بخواد ابتدایی یا پیشرفته باشه.
در مورد نکته پنجم هم کاملا حق با شماست و من این نکته رو هم فراموش کرده بودم اونم به دلیل مشغله کاری خودمه.
اگه دوست داشته باشی نسخه جدید رو با اصلاحات کامل تا چند روز آینده در وبلاگ میزارم
بازم ممنون از راهنماییهای خوبت.

بهناز پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:18 ق.ظ

سلام
من می خواستم بدونم که توی وبلاگتون در مورد طریقه کامپوننت نویسی هم آموزش می دهید.
واز مطالب جالبی که در وبلاگتون گذاشتید ممنونم

ج-مدیر پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام
بهناز عزیز
حتما در اولین فرصت یا مطلب در این زمینه در وبلاگ میزارم یا یک فایل بصورت PDF آپلود می کنم تا بتونید دانلود کنید

سهیل شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:47 ق.ظ

سلام .
از اینکه خیلی ناراحت نشدی ممنونم .
البته که کسی که داره از APIها استفاده می کنه و در SQL برنامه از Like استفاده می کنه ، صد در صد Read Only کردن DBGrid رو بلده .
گفتم که قصد ناراحت کردن شما رو ندارم .
من فقط نظر خودم رو گفتم .
متأسفانه ما ایرونیها خیلی دوست نداریم که ازمون انتقاد بشه ، دوست داریم همه ازمون تعریف و تمجید کنند و بگن که کاری که ما کردیم آخرشه ، ولی حتماً شما هم می دونید که این جور آدمها دوست آدم نیستند .
تنها چیزی که می خوام بدونم اینه که از چه SkinController ی استفاده کردید .

ویکی شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.asustek.net.ms

سلام آقا بابک ممنون از وبلاک شما و راهنمایی خوب شما

ج-مدیر شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:01 ب.ظ


سلام سهیل عزیز
من اتفاقا خیلی خوشحال شدم که راجع به برنامه من نظر دادی.من از کامپوننت
Businessskinform استفاده کردم که نسخه پولی او نرو میتونید از سایتhttp://www.almdev.com دریافت کنید.بازم خوشحال میشم اینطرفا سر بزنی و هرگونه نظر یا انتقادی داری مطرح کنی.چون باعث پیشرفت خودم میشه.
با تشکر
بابک

ج-مدیر شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:03 ب.ظ

سلام ویکی عزیز
ممنون که به یاد من هستی .ممنون از محبتت.بازم اینطرفا بیا.
با آرزوی موفقیت بابک

سلام شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:47 ب.ظ http://babak985@yahoo.com

سلام بابک جان
ضمن آرزوی موفقیت
به تازگی برنامهای با دلفی نوشته ام که روی سیستمهایی که دلفی روی آنها نصب نیست اجرا نمیشود. حتی برای آن برنامه نصب هم ساختم ولی نتوانستم آنرا اجرا کنم.
اگر مرا راهنمایی کنی ممنون میشم.
اردتمند
بابک(ح)

ج-مدیر یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:20 ق.ظ

سلام بابک عزیز
اگه ممکنه بیشتر توضیح بده.آیا در برنامه ت از دیتابیس استفاده کردی؟ اگه از جدول پارادوکس استفاده کردی باید حتما روی کامپیوتر مقصد BDE یا Borland Database Engine نصب باشه وگرنه ایراد می گیره.
برام بیشتر توضیح بده تا راهنماییت کنم.موفق باشی
بابک احدی

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:04 ب.ظ

بازی دوز

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:05 ب.ظ

لطفا سورس برنامه بازی دوز را بفرستید

ج-مدیر چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 05:49 ب.ظ

ج-(((لطفا سورس برنامه بازی دوز را بفرستید))))
ببخشید سورس بازی دوز رو کجا بفرستم؟؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:50 ق.ظ

امین یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:34 ب.ظ

مشکل من در ساخت و استفاده از دی ال ال هست .
البته یه چیز هایی دارم از یعضی کتاب ها و سایت ها اما بدون مثال و کاربرد اون دی ال ال نمی دونم چیه؟
لطفا یکی کمکم کنه
از پیش ممنونم.

امین دلفی جمعه 17 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 07:30 ب.ظ

سلام.........
من می خواستم ببینم چطوری می شه یک نوع داده عددی نامحدود درست کرد؟
اگر کمکم کنید ممنون می شم.

هادی شنبه 18 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:56 ق.ظ

باسلام
ضمن تشکر ازاینکه این سایت رو راه اندازی کردید خواهش می کنم در باره درست کردن پشتیبان یا همان backupبرای بازیابی اطلاعات توضیح بدهید
متشکر

ج-مدیر یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:56 ق.ظ

با سلام
معذرت می خوام از اینکه یه مدت نتونستم به سوالاتتون پاسخ بدم.
آقای هادی عزیز بحث Backup یعنی یک نسخه پشتیبان تهیه کنی اما اگر منظورت ار باریابی برگرداندن اطلاعات پاک شده است متاسفانه من در این زمینه با دلفی کار نکردم اما نرم افزارهای زیادی برای اینکار هست.
ولی اگه منظورت تهیه یک نسخه پشتیبان از یک فایل مپل دیتابیس یا هر چیز دیگه است خیلی راحت با کدنویسی میتونی انجام بدی.اگه خواستی ای-میلت رو بده تا ۱ نمونه سورس برات بفرستم.

ج-مدیر یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام امین عزیز
اگه میشه یه کم بیشتر توضیح بده منظورت از داده عددی نامحدود چیه تا بتونم راهنماییت کنم.
موفق باشی

ج-مدیر یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:01 ب.ظ

با سلام به دوست خوبم امین:
برای ساختن دی-ال-ال ها باید وقت صرف کنی و نهایت دقت رو انجام بدی.من یه مطلب آموزشی در باره ساختن دی-ال-ال ها تهیه کردم .اگه مایل بودی به من ای میل بزن تا واست بفرستم
موفق باشید

هادی یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:28 ب.ظ

سلام
لطفا سورس که گفتید رابرام ارسال کنید

باتشکر

هادی یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:57 ب.ظ

باسلام
لطفا کدهای مربوط به راست چین کردن حروف را بنویسید
متشکرم

ج-مدیر سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:11 ق.ظ

سلام هادی عزیز
منظورت از کدهای راست چین چیه بیشتر توضیح بده تا بتونم راهنماییت کنم.
موفق باشی

هادی سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام
منظورم هنگامیکه می خواهیم تایپ کنیم صفحه کلید حروف فارسی را تایپ کنه.

هادی سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:46 ب.ظ

سلام
از سورس backup که برام فرستادین ممنون ولی من منظورم مثلا در برنامه های حسابداری است که از جداول پشتیبان می گیریم وبتوانیم بازیابی کنیم.لطفا توضیح دهید.

ج-مدیر چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:37 ب.ظ

هادی عزیز
اینم کد برای عوض کردن زبان کیبورد

LoadKeyboardLayout('00000401',KLF_ACTIVATE);
LoadKeyboardLayout('00000429',KLF_ACTIVATE);

برای پشتیبان گیری من همین روش رو بلدم و کاملا جواب میده اگه منظورت رو درست متوجه نشدم لطفا بیشتر توضیح بده
موفق باشید

[ بدون نام ] شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 06:15 ب.ظ

من می خواهم در دیتا گرید اعداد را با کاما نمایش دهم
البته فیلد های من از کوری ساخته می شوند

ج-مدیر یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:55 ق.ظ

نقل قول:
(من می خواهم در دیتا گرید اعداد را با کاما نمایش دهم
البته فیلد های من از کوری ساخته می شوند)

دوست عزیز کامل سوالت رو بپرس تا در صورت توان راهنماییت کنم
موفق باشید

[ بدون نام ] یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:29 ق.ظ

در زمانی که دیتا گرید به یک کو ئری وصل شده و کوئری شما در برنامه ساخته میشود اعداد به صورت ۱۲۳۴۵۷ نمایش داده میشوند اما من می خواهم اعداد به صورت ۳تا ۳تا با کاما از هم جدا گردد نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کوئری من در برنامه ساخته میشود و از دیسپلی فورمت نمیشود استفاده کرد از شما به خاطر جوابتون ممنون هستم

بهزاد دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:19 ق.ظ

چطور می توان وقتی برنامه ای را خواستیم اجرا کنیم با یک حالت انیمیشی باز شود . تشکر

ج-مدیر دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:58 ق.ظ

با سلام
شما میتونید از کامپوننت Animation Effect یا Billenium Effect استفاده کنید که بسیار پیشرفته و کاملند.البته چند دستور هست که خیلی قوی نیست و اونو در وبلاگ میزارم
موفق باشید

Animatewindow(Form1.Handle,1500,Aw_center)

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:12 ق.ظ

در زمانی که دیتا گرید به یک کو ئری وصل شده و کوئری شما در برنامه ساخته میشود اعداد به صورت ۱۲۳۴۵۷ نمایش داده میشوند اما من می خواهم اعداد به صورت ۳تا ۳تا با کاما از هم جدا گردد نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کوئری من در برنامه ساخته میشود و از دیسپلی فورمت نمیشود استفاده کرد از شما به خاطر جوابتون ممنون هستم

ج-مدیر چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:12 ق.ظ

در جواب دوست خوبم که راجع به نمایش اعداد پرسیده بودند
تا اونجایی که من اطلاع دارم نمیشه اینکارو کرد مگه اینکه روش خاصی باشه که من ازون اطلاع ندارم.ولی جویا میشم اگه روشی پیدا کردم بهت خبر میدم
موفق باشید

سعید شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:29 ق.ظ

باسلام درزمینه برنامه حسابداری سورس کدی برای محاسبات کالا وجمع کل واصولا برنامه هایی که بیشتر درزمینه ریاضیات برنامه حسابداری ملزومند .نیاز داشتم اگر بزرگواری نموده سورس کد یاسایتی معرفی نمایید ممنون میشوم
۲- درزمینه جستجو دردی بی لیست باکس چگونه میتوانم با کلیک روی هرکدام ازاقلام آن درون ادیت باکس یا دی بی گرید داده ها را جستجو نمایم .باتشکر فراوان

ج-مدیر پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:53 ق.ظ

با سلام به سعید عزیز
به من ای-میل بزن تا سورس رو برات بفرستم

سعید یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:41 ق.ظ

باسلام خدمت آقای احدی
با تشکر از شماباتوجه به مورد فوق که ذکر کردید من ایمیل خدمتتان فرستادم
پیشاپیش از بزرگواریتان بسیار ممنون ومتشکرم
باتشکر- سعید

سعید یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:44 ق.ظ

باسلام
باتوجه به مطلب فوق که ذکر نمودید من ایمیل خدمتتان ارسال داشتم
پیشاپیش از لطفتان ممنون ومتشکرم
سعید

ارش سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:35 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد