سورس دلفی


سلام
امروز چند تا سورس جدید براتون میزارم.امیدوارم خوشتون بیاد!!!!
۱-گذاشتن پسورد روی جدول Paradox

uses
  Bde, SysUtils, dbtables, windows;


function StrToOem(const AnsiStr: string): string;
begin
  SetLength(Result, Length(AnsiStr));
  if Length(Result)  0 then
    CharToOem(PChar(AnsiStr), PChar(Result));
end;

function TablePasswort(var Table: TTable; password: string): Boolean;
var
  pTblDesc: pCRTblDesc;
  hDb: hDBIDb;
begin
  Result := False;
  with Table do
  begin
    if Active and (not Exclusive) then Close;
    if (not Exclusive) then Exclusive := True;
    if (not Active) then Open;
    hDB := DBHandle;
    Close;
  end;
  GetMem(pTblDesc, SizeOf(CRTblDesc));
  FillChar(pTblDesc^, SizeOf(CRTblDesc), 0);
  with pTblDesc^ do
  begin
    StrPCopy(szTblName, StrToOem(Table.TableName));
    szTblType := szParadox;
    StrPCopy(szPassword, StrToOem(Password));
    bPack      := True;
    bProtected := True;
  end;
  if DbiDoRestructure(hDb, 1, pTblDesc, nilnilnil, False) DBIERR_NONE then Exit;
  if pTblDesc  nil then FreeMem(pTblDesc, SizeOf(CRTblDesc));
  Result := True;
end;



۲-قراردادن نوار پیشرفت در Progressbar

type
  THackControl = class(TControl);

procedure TfrmWebsite.FormCreate(Sender: TObject);
var
  PanelRect: TRect;
begin
  THackControl(ProgressBar1).SetParent(StatusBar1);
  SendMessage(StatusBar1.Handle, SB_GETRECT, 1, Integer(@PanelRect));
  with PanelRect do
    ProgressBar1.SetBounds(Left, Top, Right - Left, Bottom - Top);
end;



۳-ارتباط با SQL در دلفی

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  ADOConnection1.ConnectionString := 'Server=Hostname;DataBase=DatabaseName';
  ADOConnection1.Open('UserName', 'Password');
  ADOConnection1.Connected := True;
end;


۴-کپی کردن یک فایل و نمایش پیشرفت در یک Progressbar

 
procedure TForm1.CopyFileWithProgressBar1(Source, Destination: string);

var
  
FromF, ToF: file of byte;
  Buffer: array[0..4096] of char;
  NumRead: integer;
  FileLength: longint;
begin
  
AssignFile(FromF, Source);
  reset(FromF);
  AssignFile(ToF, Destination);
  rewrite(ToF);
  FileLength := FileSize(FromF);
  with Progressbar1 do
  begin
    
Min := 0;
    Max := FileLength;
    while FileLength > 0 do
    begin
      
BlockRead(FromF, Buffer[0], SizeOf(Buffer), NumRead);
      FileLength := FileLength - NumRead;
      BlockWrite(ToF, Buffer[0], NumRead);
      Position := Position + NumRead;
    end;
    CloseFile(FromF);
    CloseFile(ToF);
  end;



۵-رنگی کردن سطرهای یک DBGrid

procedure TForm1.ColorGrid(dbgIn: TDBGrid; qryIn: TQuery; const Rect: TRect;
  DataCol: Integer; Column: TColumn;
  State: TGridDrawState);
var 
  iValue: LongInt;
begin
 
  if (DataCol = 0) then
  begin
    
    iValue := qryIn.FieldByName('HINWEIS_COLOR').AsInteger;
    case iValue of
      1: dbgIn.Canvas.Brush.Color := clGreen;
      2: dbgIn.Canvas.Brush.Color := clLime;
      3: dbgIn.Canvas.Brush.Color := clYellow;
      4: dbgIn.Canvas.Brush.Color := clRed;
    end;
       dbgIn.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
  end;
end;

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
  const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
  ColorGrid(DBGrid1, Query1, Rect, DataCol, Column, State);
end;

 امیدوارم که استفاده کنید.اگه نظری داشتید یا سوس برنامه ای خواستید به من بگید.من کمکتون می کنم.

بابک



نظرات 137 + ارسال نظر
علی رضا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:34 ب.ظ http://StrongSoft.mihanblog.com

با سلام
من قبلا با دلفی ۷ کار می کردم
بیشتر کار من با کامپونت َADO بود
جدیدا CD دلفی ۸ را خریداری کردم اما متاسفانه در میان کامونت های آن ADO موجود نیست
می خواستم در صورت امکان یا کامپونت آن را برای من ارسال کنید یا روش های جدید اتصال به اکسس از طریق ADO را برایم بنویسید.

سلام
خیر این کامپوننت ها هم هنوز هستند اما در پلت دیگری قرار گرفته اند.در حال حاضر فقط دلفی ۷ روی سیستم من نصب است .فکر کنم پلت سوم یا چهارم باشد .اگه دقت کنید پیدا میکنید .روش اتصال هم همانند گذشته است

احد اسدی یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:01 ب.ظ

بعد از نصب برنامه دلفی -دلفی فونت فارسی را نمی شناسد با تشکر اسدی

لطفا بیشتر توضیح بدید .ممکن است در هنگام انتخاب فونت در دلفی گزینه Script را روی Arabic تنظیم کنید . و ممکن است این ایراد از تنظیمات زبان و ملیت در قسمت کنترل پنل سیستم باشد.

مهدی پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:05 ب.ظ

با سلام و آرزوی موفقیت
من یکی از هم وطنان شما در خارج کشور هستم و متاسفانه بدلیل اینکه کلیه منابع آموزشی از قبیل کتاب و نرم افزارهای آموزشی به زبان غیر فارسی (عربی) می باشد ُنمی توانم جوابی برای سوالاتی که در زمینه برنامه نویسی دارم بیابم و برخی از سایتهای اینترنتی هم آموزش کامل برنامه نویسی مثلا دلفی را ندارند
بنا بر این در صورت امکان متن کاملی از آموزش برنامه نویسی دلفی از مقدمات تا پیشرفته بریا من ارسال نمایید
قبلا از شما تشکر می کنم.

سلام
دوست عزیز بهترین راهنما برای شما(که در خارج از کشور هستید و به زبان انگلیسی هم تسلط دارید )راهنمای خود دلفی است که تمام مطالب بصورت کامل همراه با مثال ارایه شده.در سایت هم چند مقاله آموزشی درباره دلفی هست از اونا هم میتونید استفاده کنید.من جزوه یا راهنمای دلفی برای آموزش ندارم ولی هر سوالی که داشتید بنده در حد توان جواب خواهم داد
موفق باشید

علیرضا شنبه 31 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:44 ق.ظ http://bia2dostshim.blogfa.com

سلام. خسته نباشید. من شدیدا به کامپوننت کی دی تل احتیاج دارم. هرکس کرک رو داره ممنون میشم. من ورزن ۵/۳ رو دارم و کرک ورژن ۳ .یا خود ورژن ۳ رو میخوام یا کرک ورژن ۵/۳.ممنون. حتما جبران میکنم. یا علی. موفق باشید.

در مجموعه فوق ورژن ۳.۵ آن بصورت نسخه کامل و فول سورس وجود دارد در صورت تمایل میتونید مجموعه رو سفارش بدید
با تشکر

رضوان سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:51 ب.ظ

سلام
چه جوری باید regsvr32 رو از طریق کدنویسی در دلفی انجام داد؟
از راهنمایی شما سپاسگزارم

شما باید این فایل رو در پوشه دلفی که نصب کردید پیدا کرده و در پوشه برنامه تان کپی کنید و با دستور SellExecute اونو اجرا کنید

رسول ولدی پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:08 ق.ظ

سلام
ان شا الله حالتان خوب باشد
1 - من یک مشکل دارم که در بانک DBGrid - کلمه عبور بانک (password) را بصورت ُString تعریف شده ولی مشکل دارد و قبول نمی کند و ارور (خطا) می زند ؟
2 - چرا سایت برنامه نویس بالا نمی آید ؟
باتشکر

سلام متشکرم
سایت برنامه نویس در حال تغییر سرور است.
بانک شما چیه؟ چه پیغام خطایی میدهد؟قاعدتا فیلد پسورد هم همانند فیلدهای متنی دیگر است و تفاوتی ندارد .لطفا در مورد مشکلتون بیشتر توضیح بدید

علی رضا پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:46 ب.ظ http://StrongSoft.mihanblog.com

با سلام
من در یکی از برنامه های خود نیاز به کنترل کردن روتر در ISP ها(کنترل اعتبار ، ورود و خروج کاربران و ... ) را دارم .
در این رابطه و مباحث و سر فصل های مختلف آن جست و جو های بسیاری در اینترنت و کتاب خانه ها انجام دادم اما متاسفانه هیچ مطلب مورد کاربردی پیدا نکردم حتی در کتاب راهنمای جامع دلفی هم از موضوع چیزی پیدا نکردم می خواستم در صورت ممکن در این موضوع بنده را راهنمایی کنید.

سلام
تا اونجایی کخ من میدونم برای کنترل اعتبار کاربران (در کافی نت و آی-اس-پی ها) از برنامه ای بنام ISP Utils استفاده میکنند که قیمتش هم کنی بالاست.اما اگه منظورتون نوشتن همچین برنامه ایه من متاسفانه در این زمینه اطلاعات چندانی ندارم اما شما اگه زبان انگلیسی قوی داشته باشید به راحتی میتونید مطالب زیادی پیدا کنید.
موفق باشید

رضوان شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام ممنون از راهنماییتون. اما من خوب متوجه نشدم.
یعنی فایلی را که با این دستور رجیستر کردم رو در پوشه برنامه ام ذخیره کنم؟
- توضیح بیشتر : من برای اجرای برنامه ام باید یک فایل dll را با regsvr32 رجیستر کنم و چون این برنامه باید رو همه سیستمها اجرا بشه ، می خواستم این عملیات رجیستر کردن هم از طریق کدنویسی انجام بشه تا کاربر مجبور به انجامش نباشه -
متشکرم

نمونه کد در وبلاگ قرار گرفت
موفق باشید

[ بدون نام ] دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:15 ب.ظ

آقای احدی خیلی خیلی متشکرم.

اما یه سوال دیگه:
چه جور متغیری باید تعریف کرد تا وقتی برنامه اجرا شد و اون متغیر مقدار گرفت، هروقت که از این به بعد هم به سراغ برنامه میریم اون متغیر مقدار خودشو داشته باشه؟

ممنونم

به راحتی میتونید از رجیستری استفاده کنید و یه مقدار رو بنویسید و با اجرای برنامه اونو بخونید.کاری که خیلی از برنامه ها برای ذخیره تنظیمات صفحات و فونت و سایز و ... استفاده می کنند

یوسف فضل الله زاده سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:19 ب.ظ

دوست عزیز سلام
سئوالی دارم: لطفا بفرمایید درحالی که اکثر زبانهای برنامه نویسی امروزه به سمت تحت وب بوده و هر روز تعداد زیادی از برنامه نویسان را به این سمت جذب میکند و محبوبیت دلفی را کمرنگ میکنندآیا شرکت بورلند توانسته در ین جهت گامی فراتر از delphi.net بردارد یا لزوما همه کسانی که یک روز با عشق به دلفی برنامه مینوشتند به ناچار باید تغییر مسیر داده و با زبانهای دات نت دیگر خودشان را وفق دهند.به طور کلی آیا دلفی میتواند در جهت دات نت موفق باشد یا نظر یکی دوستان ماهر در دلفی که میگوید عمر دلفی به پایان رسیده و همه باید به سمت دات نت برونددرست است

سلام
در جواب شما همین بس که شرکت بورلند اولین شرکتی بود که به خود جرات داد و تکنولوژی NET2 . رو در محصولاتش بکار برد.کاری که شرکت مایکروسافت با این همه قدرت و اعتبار نتونست انجام بده.صحبت دوست شما متاسفانه (وبا عرض پوزش) کاملا اشتباه و به نوعی سطحی است چون توسعه دات نت هیچ ربطی به برنامه های ویندوز اپلیکیشن که مثل گذشته برنامه نویسان انجام میدادند نداره و تنها این تکنولوژی برای برنامه های وب اپلیکیشن و تحت شبکه (مثل برنامه های اتوماسیون و ... ) استفاده میشه.مدتی بود که بحث فروش شرکت دلفی به میان آمد و خوشبختانه این موضوع حل و فصل شد و دلفی همچنان قدرتمند و پویا به راه خود ادامه خواهد داد
موفق باشید

جعفری یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام
میخواهم یک برنامه پاسخگوی تلفنی تهیه کنم البته مثل تلفن بانک که کاربر بتواند با فشار کلیدهای مختلف اطلاعات درخواستی را دریافت کند شما چه را پیشنهاد میکنید - با تشکر

سلام
بهترین کامپوننت برای کار با تلفن و فکس و ... KDTELE است.در خود پوشه برنامه هم مثالهای جامعی وجود دارد

جعفری یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:08 ب.ظ

سلامی دیگر بار
چگونه میشود در dbgrid که راست به چپ است یک فیلد چپ به راست داشت البته با bidirection انجام دادم نشد

شما باید روی دی بی گرید دوبار کلیک کنید و گزینه Add All Fields رو بزنید تا تمام فیلدها اضافه شوند اونوقت هر فیلدی رو که خواستید چپ به راست کنید روی اون کلیک کنید و خاصیت Alignment اونو به taLeftJustify تغییر بدید.حالا فیلد مورد نظر شما در یک دی بی گرید راست به چپ از چپ به راست نوشته میشه!
موفق باشید

msb دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:29 ب.ظ

با سلام
من این skin ها رو از سایت اصلیش دانلود کردم ولی نمی توانم از اونا استفاده کنم لطفا مرا راهنمایی کنید
با تشکر.

منظورتون کدوم کامپوننته؟لطفا بیشتر توضیح بدید .البته قصد دارم که تا چند روز آینده مثالهایی برای استفاده از اسکین ها در سایت بزارم
موفق باشید

mohammad kamali سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:11 ب.ظ

سلام
من با دلفی هفت برنامه ای نوشته ام که با بانک اطلاعاتی dbdemos ارتباط دارد اما برای اینکه این برنامه در کاپیوتر دیگر هم اجرا شود نیاز است که در کامپیوتر مقصد هم نرم افزار دلفی را نصب کنم
آیا می توان از این کار اجتناب کرد و چگونه
با تشکر فراوان

سلام
شما از پایگاه داده پارادوکس استفاده کردید و اگر بخواهید برنامه شما در یک سیستم دیگر که دلفی نصب نیست اجرا شود بایستی موتور اطلاعاتی بورلند یا BDE(Borland Database Engine) نصب شود . می توانید از پایگاه های اطلاعاتی دیگر که نیازی به نصب کامپوننت و اکتیو ایکس و دی ال ال ندارند استفاده کنید مثل : Access - Dbisam
موفق باشید

msb شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:38 ق.ظ

منظور من:
Business Skin form
Dynamic skin form
است.
در پایین این صفحات آدرس یه سایت داده بودید منم رفتم به اون سایت و اسکین ها را دانلود کردم.

نمنه های جدید ترین اسکین های کامپوننت ها در سایت در قسمت دریافت سورس قرار گرفت :

http://www.Delphi-Magic.com/source.php

کمک سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:05 ق.ظ

سلام
من می خوام یه برنامه کتابخونه بنویسم امانمی دونم از چه برنامه ای استفاده کنم
خواستم از دلفی استفاده کنم اما نمی دونم از چه بانکی لطفا منو زاهنمایی کنید
ممنون

سلام
دوست عزیز سوال شما خیلی کلیه و من نمیتونم بگم که از کدوم برنامه یا زبان برنامه نویسی استفاده کنید و شما باید خودتون تحقیق کرده و زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنید ولی زبان دلفی رو پیشنهاد میکنم.برای انتخاب دیتابیس هم گزینه های زیادی هست مثا پارادوکس اکسس اس-کیو-ال سرور دبیسم و ..... .امابرای پروژه کتابخانه نیاز ی به دیتابیس بزرگ و قوی نیست و پارادوکس میتونه کار شمارو راه بندازه.
موفق باشید

بهناز پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام
من ارتباط دلفی و sql را دانلود کردم ولی نمی دونم چرا winrar در باز کردنش مشکل داره واگه لطف کنی و برام بفرستی ممنون می شوم.
راستی کار با data set - ado -db را آموزش نمی دهید؟؟
با تشکر

ببخشید لینک فایل مشکل داشت.من اونو مجددا اصلاح کردم و آپلود کردم . روی سیستم خودم هم باز میشه و قابل اجراست.دوستان اگه در زمینه استفاده از فایل مقالات مشکلی دارند لطفا سریع بگن تا اصلاح کنم.
از توجه شما ممنونم.اگه فرصت بشه حتما این کارو میکنم
موفق باشید

سپهر یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:07 ب.ظ

من می خوام برای هک کردن برنامه بنویسم . بهترین زبان برنامه نویسی چیست ؟

سلام
فکر کنم زبان سی و ویژوال بیسیک برای اینکار مناسب باشه

امیر سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:01 ب.ظ

با سلام
لطفا درخصوص استفاده از treeview بصورت پویا یا از یک دیتا بیس مثل اکسس یا اسکیو ال منو با ارائه یک فایل نمونه راهنمیی نمایید
با تشکر

با سلام
من نمونه برنامه رو در سایت برنامه نویس گذاشتم از آدرس زیر دریافت کنید

http://barnamenevis.org/forum/showthread.php?p=264013#post264013

msb جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:30 ق.ظ

سلام
من نمونه های جدید اسکین ها رو دانلود کردم ولی نمی تونم در برنامه ازشون استفاده کنم.
لطفا چگونگی قرار دادن این اسکین ها برای برنامه را آموزش دهید.
با تشکر

چند نمونه استفاده از کامپوننت های اسکین در سایت قرار گرفت .از آدرس زیر میتونید دریافت کنید :
دریافت مقالات آموزشی و سورس کد
http://www.Delphi-Magic.com/source.php

عیسی نادری یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:29 ب.ظ

آقا بابک سلام
ببخشید من یه بر نامه نوسته ام که از جدول پارودوکس استفاده کرده ام و به زبان کاملا فارسی نوشته ام (برای مغازه)
حالا می خواستم setup اون رو بسازم و لی کار رو با اینستال شیدر زیاد بلد نیستم ( چون می خوام تنظیمات فارسی و هم تنظیمات دیتا بیسم رو انجام بده ) و همچنین دارای کامونتهای مانند Business Skin form و VclSkin است مییشه یک نمونه یا حداقل کمی کمک بکنید
ممنونم
در ضمن اگر میشه شماره تماستون رو به من بدهید
یک دنیا ممنون

سلام
برای نحوه ساخت برنامه نصب میتونید از مقاله آموزشی موجود در سایت استفاده کنید و اگه مشکلی بود در همین قسمت بپرسید.
برای شما یه نمونه برنامه میفرستم امیدوارم که مشکلتون رفع بشه
موفق باشید

محمد یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:21 ب.ظ

با سلام وتشکر از شما
من یک دیتا بیس دارم که اطلاعاتش رو از یک دی بی گرید میگره ... خالا میخوام کاری کنم که هر بار که بخواد داده ی جدیدی وارد کنه اطلاعات قبلی رو نشون نده .... در واقه می خوام دی بی گرید رو پاک کنم .... چه کار باید بکنم

سلام
راستش من راه خاصی به نظرم نمیرسه فقط این که شما دی بی گرید رو طوری سایز بندی کنید که فقط یه سطر قابل مشاهده باشه اونوقت هنگام ورود اطلاعات فقط سطر جدید که خالی از اطلاعات هستش نمایش داده میشه
موفق باشید

اسرافیل دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:04 ب.ظ

راستش من تازه برنامه نویسی با دلفی رو شروع کردم و متاسفانه به دلیل کمبود منابع و کسی که بتونم ازش دلفی یاد بگیرم نتونستم کار با بانک اطلاعاتی رو تو دلفی یاد بگیرم . متاسفانه همه با ویژوال بیسیک کار می کنن و در این مورد اطلاعات ندارن .
میخواستم ازت خواهش کنم تا یه منبعی کتابی چیزی در مورد کار با بانک اطلاعاتی (البته از مقدماتی چون هیچ چی نمیدونم)به من معرفی کنی .
تو رو خدا پشت گوش ننداز کمک کن تا ما هم بتونیم برنامه نویس دلفی بشیم . ممنون

سلام
خوشحالم که دارید به جمع دلفی کارا میپیوندید.
در خود سایت یه نمونه برای ارتباط دیتابیس اس-کیو-ال سرور با دلفی هست میتونید دریافت کنید.در مورد معماری پایگاه داده ها هم یه مقاله هست که تا چندروز آینده در سایت میزارم.از سایت بسیار عالی برنامه نویس هم میتونید استفاده کنید.خودم هم تا جایی که سواد داشته باشم سعی میکنم کمکتون کنم.
از کتابهای موجود هم میتونید استفاده کنید .برای شروع کتاب آموزش دلفی آقای جعفرنژاد قمی رو پیشنهاد میکنم
موفق باشید

taheri جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:44 ب.ظ

من توی برنامه ام یک combobox گذاشتم و یک datamodule که ارتباط با data base از طریق اون انجام میشه میخواهم بدونم datamodulچیجوری combobox رو میتونه بشناسه تا براش برنامه تعریف کنم

شما باید از DbLookupComboBox در برنامه استفاد ه کنی و خودش تنظیمات اتصال به دیتابیس و فیلد مورد نظر رو داره

جعفر بستانی یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:15 ب.ظ

با سلام.
می خواستم ببینم آیا می شود خطوط dbgrid را رنگی کرد و
چگونه نوار پیمایش افقی آن را برداشت.
با تشکر.

بله در سایت من یه نمونه گذاشتم میتونید دریافت کنید.برای برداشتن خط پیمایش افقی هم روی دی بی گرید کلیک کنید و خاصیت آپشن اونو انتخاب کنید و dgRowLines رو False کنید
موفق باشید

ahmad دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 06:14 ق.ظ

سلام و خسته نباشید خدمت آقای احدی

برای من یک مشکل در استفاده از FastReport ایجاد می شود که دلیلش را نمی فهمم .
من با توجه به روش توضیح داده شده در سی دی گزارش خود را ساخته ام (برای شروع کار یک کنترل
frxReport1 و یک کنترل frxDBDataset1 را روی فرم قرار داده و خاصیت Dataset از کنترل frxDBDataset1 را به AdoTable1 یا Table1 یا ... نسبت داده و سپس خاصیت Dataset از کنترل frxReport1 را به کنترل frxDBDataset1 نسبت دهید. اکنون در یک Button کد زیر را وارد نمایید : frxReport1.ShowReport )

اما با خطای زیر مواجه میشوم لطفا مرا راهنمایی کنید .
Cannot use the same dataset for Report.DataSet and Page.DataSet

سلام
نیازی نیست که کنترل frxReport1 رو به frxDBDataset1 نسبت بدید.مشکلتون همینجاست .اونو بردارید درست میشه
موفق باشید

سعید پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:57 ق.ظ

با سلام .
میخاستم بدونم آیا بعد از خرید . سی دی رو هم آپدیت میکنید ؟ یعنی نرم افزارهایی رو که جدید کرده اید برامون از طریق اینترنت ارسال کنید.

بله سعی میکنم که ماهیانه تعدادی از کامپوننتهای ضروی رو از طریق ای-میل ارسال کنم
موفق باشید

مهدی اردیانی یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.ardiyani.blogfa.com

سلام به شما دوستان گرامی. این سی دی دلفی مجیک شما برای چه ورژنی از دلفی است. ممنون

سلام
کامپوننت ها از دلفی ۵ تا دلفی ۲۰۰۶ رو ساپورت میکنند

امین دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:02 ق.ظ

از سایت خوبتو ممنونم

متشکرم

علیرضا - لیزر سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:19 ب.ظ http://www.laserayaneh.com

سلام

دوست عزیز خسته نباشید، من میخواستم در یک StringGrid و یا DataGrid رنگ یک خانه را عوض کنم یا اینکه یک فایل بیت مپ را در یک خانه قرار دهم، و یه سول مهم دیگه هم اینکه میخواهم در محیط ویندور xp از پورت ها ای سریال و پارالل بصورت مستقیم استفاده کنم، البته در ویندوز های 98 میتونم این را به راحتی انجام دهم اما در ویندوز xp اجازه دسترسی مستقیم به پورت ها را نمیدهد.

خیلی ممنون از توجه شما

مهدی پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:31 ق.ظ

با سلام
چرا سایت salar.soft بسته است و نمی توانم برنامه farsi date را ببینم

سلام
من با آقای خلیل زاده تماس میگیرم و نتیجه رو اعلام میکنم اما اگه بخواهید این فایل رو برای شما میفرستم
موفق باشید

محمد باباحجیان جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:44 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای بابک احدی
۱.پیدا کردن کار برای یک برنامه نویس نیز مثل همه کارها پارتی میخواهد
۲. قیمت سی دی های شما کمی زیاد است ( اما باز هم جای تشکر از شما برای تهیه چنین مجموعه هایی دارد )

همیشه پیروز و سربلند باشید

سلام
۱-با این مورد خیلی موافق نیستم
۲-اگه کمی دقت کنید میبینید که قیمت کل مجموعه حتی از قیمت ۱ کامپوننت که در سایتهای دیگر فارسی داره فروش میره کمتره
از لطفتون ممنونم
موفق باشید

زهرا دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:31 ق.ظ

با سلام.
می خواستم بپرسم چطور میشه رو فیلد بخصوصی از دی بی گرید محدودیت برای وارد کردن عدد گذاشت.همچنین محدودیت برای وارد کردن تاریخ.همچنین چطور میشه رو یه فیلد دیبی گرید مثل مسک ادیت ها که فرمت بخصوصی برای وارد کردن زمان دارند یم چنین فرمت خاصی رو ایجاد کرد تا در موقع وارد کردن زمان در گرید مجبور نباشیم بین ساعت و دقیقه دونقطه: بگذاریم.
با تشکر

سلام
در سایت برنامه نویس یه نمونه برنامه گذاشتم میتونید از اونجا دریافت کنید . متاسفانه آدرس دقیق اون صفحه خاطرم نیست اما با یه جستجوی ساده میتونید پیدا کنید :

www.barnamenevis.org

موفق باشید

کمال زیرن کمر جمعه 5 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:05 ب.ظ

در برنامه انباری که نوشته ام خطای زیر مدام آزارم می دهد و هر چه سعی کردم نتوانستم از پس آن بربیام خواهش می کنم کمکم کنید.
couldn't perform the edit because another user changed the record
قابل ذکر است بانک استفاده شده اکسس است و تحت شبکه نمی باشد.

لطفا در مورد خطا بیشتر توضیح بدید.و اینکه چه موقعی این پیغام اتفاق میفته . فیلدها و نوع اونها رو هم ذکر کنید.
موفق باشید

مهدی پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:33 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای احدی
لطفاْ یک نمونه برنامه نصب همراه با installshield
به آدرس ایمیلم ارسال کنید. ترجیحاً بانک اطلاعاتی sqlserver
باشد. خیلی ممنون

شما از این آدرس میتونید مقاله آموزشی رو دریافت کنید :
http://www.Delphi-Magic.com/source.php
موفق باشید

فرزاد۱۳ شنبه 20 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:46 ب.ظ http://holy13.persianblog.com

لطفا شماره موبایلتون رو بذارین
موفق باشید

سلام
شماره تماس من :
۰۹۱۸۳۳۹۲۹۱۶
موفق باشید

رضا سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:49 ب.ظ

سلام چطوری میشه با دلفی سی دی رام را شناخت و برنامه ای را در سی دی روی سیستمهای مختلف اجرا کرد

سلام
ببخشید لطفا در مورد سوالتون واضح تر توضیح بدید .اگه اشتباه نکنم شما یه برنامه مانند دیکشنری می خواهید بنویسید ؟ برای این کار باید بانک شما فقط خواندنی باشه که در تنظیمات دیتابیس میتونید این کارو انجام بدید .اگه منظورتون چیز دیگه ایه لطفا توضیح بدید

حسین سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:55 ب.ظ

من می خواهم با دلفی این امکان را ایجاد کنم که سیم تلفن را مستقیما به در گاه لاین مودم وصل کرده و وقتی که شخصی از بیرون تماس گرفت برنامه دلفی یک پیغام خوش آمد گویی برای کسی که تلفن کرد ه ارسال کند. خواهش میکنم در این زمینه کمک کنید خیلی ضروریه

شما باید اطلاعاتی در زمینه ATAPI یا کار با تلفن و پورتهای تلفنی داشته باشید . در این زمینه کامپوننتهای متعددی هست مثل kdtele یا Assync Pro که هر دوی اونا در مجموعه Delphi-Magic 2006 موجود هستند
موفق باشید

هانیه چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:23 ب.ظ

سلام بابی چالتون
من از غرب وحشی تماس می گیرم.
اگه میشه skin اسلحه وینچستر رو واسم بذارید.

علی جان سلام
از شیرین زبونیت ممنون !!!! ولی خوبیت نداره تو سایت اینقدر خودتو لوس نکن !!!!
راستی حال کوچولوت چطوره ؟ خوبه ؟ زنده باشه.برا تولدش که ما رو دعوت نکردی لا اقل برای عروسیش ما رو فراموش نکن !!!
موفق باشی

arezoo پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام.
شب سرد و پاییزیتون بخیر .
می خوام بدونم چطوری یه عنصر را با تموم مشخصاتش در دلفی (در محیط اجرا توسط کاربر) طوری وارد کنم که در جداولم در اکسس ثبت شود . من از دستور insert into استفاده کردم ولی جواب نمی ده.
help me

سلام
ممنونم . من منظورتون رو درست متوجه نمیشم . شما میخواهید که اطلاعات رو در دیتابیس ذخیره کنید یا مشخصات عناصر روی فرم رو ؟ لطفا سوالتون رو واضح تر و بطور کامل مطرح نمایید
متشکرم - موفق باشید

زهره سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:45 ب.ظ

سلام
می خواستم بدونم دقیقا با چه دستوراتی می شه یه مقدار در رجیستری ایجاد کرد
با تابع regcreatkey سعی کردم یه کلید ایجاد کنم ولی نشد چون پارامتراشو نمی دونستم چیه اگه جوابمو بدین بی نهایت ممنون می شم

سلام
من یه نمونه رو در بخش دانلود برنامه ها میزارم از اونجا در یافت کنید
موفق باشید

zohreh شنبه 9 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:37 ق.ظ


ba salam man ye barname neveshtam ke paygah dade ash paradoxe..hamchenin az chanta component estefade kardam.
mikham barnamam ro baghiyeye computera javab bede , bayad chikar konam.age az install shield estefade konam moshkelam hal mishe ?
mamnun

سلام
خیر شما چون از بانک پارادوکس استفاده کردید بایستی حتما موتور اطلاعاتی بورلند یا Borland Database Engine - BDE رو روی سیستم های مقصد نصب کنید در غیر اینصورت برنامه شما نصب نخواهد شد . این برنامه هم در سی دی خود دلفی هستش .فقط باید قبل از اجرای برنامه اونو نصب کنید که کار سختی نیست . از اینستال شیلد هم میتونید کمک بگیرید و برنامه تون رو با اون نصب کنید
موفق باشید

رضا شنبه 9 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام می خواستم بدونم چطوری میشه در دلفی فلش قرار داد

سلام
میتونید از خود اکتیو - ایکس دلفی استفاده کنید . کامپوننت های متعددی هم برای اینکار هست . مثل FlashEX که در سی دی Delphi-magic 2006 موجود هست . میتونید ژس از سفارش از اون استفاده کنید . در مورد استفاده از اکتیو - ایکس دلفی هم اگه سوالی بود در خدمتم
موفق باشید

هنگامه چهارشنبه 13 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:18 ب.ظ

با سلام لطفا بگویید چطور می توانم با rave یا quick report گزارش فارسی از برنامه بگیرم
ضمنا من تازه با این ابزارها آشنا شده ام و اطلاع زیادی از نحوه کار این ابزار ها ندارم و می خواهم از اطلاعات دیتابیس گزارش بگیرم
لطفا کمکم کنید و اگر با این ابزارها امکان ندارد گزارش فارسی گرفت نرم افزار فارسی اش را به من معرفی کنید با تشکر

سلام
من ژاسخ رو به ای میلتون فرستادم
موفق باشید

امین ترابی شنبه 23 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:47 ق.ظ

با سلام
ما در کانکت کردن دلفی و اینتربیس به مشکل خوردیم
البته در محیط شبکه
یعنی سیستم ها با یکدیگر ارتباط شبکه ای دارند اما متاسفانه ارتباط بانکها با یکدیگر برقرار نیست یا به عبارتی نرم افزار نمی تواند از طریق شبکه بانک اطلاعاتی ذخیره شده روی سیستم دیگری را بخواند.
لطفا راهنمایی نمایید.

سلام
ببخشید که دیر جواب دادم
ببینید اساس برنامه های تحت شبکه اینه که دیتابیس روی سیستم سرور هستش و بقیه کلاینت ها از طریق آدرس آی پی سرور یا آدرس آدرس مکانی سرور به اون وصل میشن.من دقیقا منظور شما رو متوجه نشدم . مگه شما روی کلاینت ها هم دیتابیس دارید؟
اگه اینطوره پس کارتون ایراد داره.میتونید یه مپ درایو درست کرده و اونو Share کنید و آدرس اونو به عنوان آدرس سرور معرفی کنید . ببینید با این روش مشکلتون حل میشه؟
موفق باشید

حسین دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:55 ب.ظ http://roosion3.blogfa.com

سلام
من به تازگی با دلفی کار می کنم می خواستم کتاب یا سایت یا سی دی خوبی اگه برای آموزش کامل سراغ دارید به من معرفی کنید البته دلفی ۸ خیلی متشکرم

سلام
اگه مبتدی هستید میتونید از کتاب آموزش دلفی آقای جعفرنژاد قمی استفاده کنید
اگه به زبان انگلیسی مسلط هستید میتونید از کتابهای نویسنده معروف ایتالیایی Marco counto استفاده کنید .کتابهای الکترونیکی زیر در مجموعه سیدی دلفی مجیک ۲۰۰۶ هستند . در صورت تمایل لطفا از بخش خرید سایت سفارش دهید

Mastering Delphi 7
Delphi 6 Developers Guid
Delphi In a Nautshell
Delphi .Nat & ADO Developers Guid

موفق باشید

تارا چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:11 ب.ظ

سلام من قبلا با دلفی کار کردم اما تنها برنامه هایی حسابداری و از این جور برنامه ها نوشتم تا بحال فکر می کردم برنامه نویسی دلفی در همین حد است حالا می خوام اطلاعات جامع و کاربردی دیگری از برنامه نویسی با دلفی کسب کنم میشه یک منبع خوب به من معرفی کنید

سلام
نه اصلا اینطور نیست . حوزه برنامه هایی که با دلفی نوشته میشه خیلی وسیعه . خیلی از برنامه ها و نرم افزارهایی که شما استفاده میکنید با دلفی نوشته شده.با دلفی میتونید برنلمه های تحت شبکه - سرویسهای ویندوز - برنامه های تحت وب یا Web Application و سیستمهای پیشرفته هوشمند و موتور جستجو -پایگاه داده و ... بنویسید .
به نظر من بهترین منبع سایت www.Delphi.About.com هستش البته اگه زبان انگلیسی شما خوبه حتما در این سایت عضو شوید.
از کتابها و کتابهای الکترونیکی هم میتونید استفاده کنید.
سایت برنامه نویس هم یکی اط بهترین مراجع برای برنامه نویسان هست که میتونید با مطرح کردن سوال به جوابتون برسید
موفق باشید

الهه دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام
خوشحالم که یه سایت به این خوبی رو دیدم اینو واقعا عرض می‌کنم - من زیاد دلفی کار نکردم و ....... می‌خواستم ببینم شما تا به حال برنامه ی کتابخانه‌ی الکترونیک نوشتید که با آلیاس باشه نه با دیتابیس ؟ یا این برنامه رو توی سایتتون دارید یا خیر ممنون

سلام
از لطف شما ممنونم
بله نوشتم اما در سایت نیست . من سال گذشته برای یکی از مراکز اطلاع رسانی شهر کرمانشاه این کار رو انجام دادم .در صورتی که مشکل دارید بپرسید تا راهنماییتون کنم
موفق باشید

حسین دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:53 ب.ظ

آیا در دلفی می شود فلش قرار داد؟

بله . برای اینترفیس و چهره زیبای برنامه میتونید از فلش استفاده کنید . در سایت زیر کامپوننتی هست که کار رو بسیار آسون کرده .ببینید

www.DelphiFlash.com

موفق باشید

hoosh چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:13 ب.ظ

با سلام
من در استفاده از FastReport این مشکل را دارم نمی توانم از درون فرم های دلفی به اشیا موجود در گزارش دسترسی داشته و در صورت نیاز مقدار دهی نمایم اگر راهنمایی کنید کمک بزرگی به من کرده اید.

از این کد استفاده نمایید :

procedure TForm1.SpeedButton1Click(Sender: TObject);
var
Memo1: TfrxMemoView;
begin
Memo1 := frxReport1.FindObject('Memo1')as TfrxMemoView;
Memo1.Text:=Edit1.Text;
frxReport1.ShowReport;
end;

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد